Share
  • תחרות עיצוב אלמנט כניסה לירוחם
  • תחרות עיצוב אלמנט כניסה לירוחם

    האלמנט המוצע לסביבת הכניסה לירוחם הינו אלמנט הנראה למרחוק וקשור קשר ישיר למקום.
    האלמנט – מובייל ענק, שתכנונו מושפע מהמוביילים של אלכסנדר קלדר, נע ומשתנה כל רגע, מושפע מכל משב של רוח, מתיז על סביבתו ניצוצות אור, משמש כמגדלור גם ביום, מסמן את העיר כמופע אינסופי של זיקוקין וכנווה מדבר.
    ירוחם מתגלית לנוסע ללא הכנה, מחוץ לרצף ולקונטקסט, עיר שיושבת לבדה, ומקיימת קהילה מלאה כולל אזורי מגורים מסוגים שונים, מסחר תומך, אזור תעשיה, ואזור תיירות (המכתש הגדול) במרחק שלה מערים אחרות יש משום הלא מציאותי, הלא יומיומי, הפתעה.
    האלמנט המוצע תורם ותומך בהפתעה של המפגש עם העיר, האלמנט, שייך לתנאי השטח – והשינויים בו נשענים על רוחות השמים. הוא שייך לתעשיה – גושי הזכוכית ייוצרו במפעל פניציה מאזור התעשיה, הם ייוצרו כמיחזור של הבקבוקים המשומשים בצבעם הטבעי, אך הוא מחזק את היוצא דופן במקום ובזמן ומציב הפתעה לתייר המזדמן ולנוסעים הקבועים.
    כל אחד מגושי הזכוכית מחובר לקונסטרוקצית המובייל בציר כפול: מסבב וצירי, המאפשר חופש פעולה של כל אחד מהמרכיבים, ותנועות מרובות ומשתנות.
    בלילה יואר האלמנט ע”י סדרה של מנורות לד זעירות אשר יוצמדו לכל אחד מגושי הזכוכית, המנורות יופעלו ע”י אנרגיה סולרית בקולטי שמש זעירים, וכך ימשיך האלמנט, לאורך היממה כולה לסמן את העיר ואת סביבתה.

    Show thumbnails

    Accessibility